Όσο πλησιάζουμε προς το Πάσχα, οι περισσότεροι δηλώνουν ότι νηστεύουν και σκέφτεστε κι εσείς με τη σειρά σας αν θέλετε να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία ή όχι. Είναι καλό να γνωρίζετε ότι η νηστεία, πέρα από τη θρησκευτική της υπόσταση, ωφελεί δραστικά και τη σωματική σας υγεία. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι ένας από τους βασικούς λόγους που οι λαοί της Μεσογείου έχουν τόσο καλή υγεία είναι η νηστεία συνολικά  120 ημέρες κάθε χρόνο!

4 kai 1 fitness logoi pou axizei na kanete nisteia kai idees gia ta geymata sas 300x169 4+1 fitness λόγοι που αξίζει να κάνετε νηστεία και ιδέες για τα γεύματά σας

Πιο κάτω θα σας αναφέρουμε λόγους που αξίζει να κάνετε νηστεία και παράλληλα κάποιες ιδέες για το τι να φάτε αυτή την περίοδο:

Γιατί λοιπόν  να κάνετε νηστεία;

  1. Η αποχή από ζωικές τροφές και η χρήση ελιών ή ελαιόλαδου, έχει ως αποτέλεσμα από τη μία τη χαμηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και από την άλλη  την υψηλότερη πρόσληψη μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.
  2. Λαμβάνετε βιταμίνες και μέταλλα που είναι αναγκαία για την καλή λειτουργία του μεταβολισμού σας, καθώς και πληθώρα φυτοθρεπτικών συστατικών με αντικαρκινικές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
  3. Τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που προσλαμβάνετε από τις τροφές σας αυτή την περίοδο, συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, των τριγλυκεριδίων και της χοληστερόλης.
  4. Η διατροφή την περίοδο της νηστείας είναι φτωχή σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης και  πλούσια σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης και.
  5. Τα δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, εφοδιάζουν τον οργανισμό σουμε τις πολύτιμες φυτικές ίνες που δρουν ευεργετικά για την καλή λειτουργία του πεπτικού σας  συστήματος και ενισχύουν  το αίσθημα κορεσμού.

Τι να φάτε στη νηστεία;

Ιδέες για σνακ (δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην ποσότητα)

  • Σπιτικές μπάρες δημητριακών ή muffin  με αποξηραμένα φρούτα και σπόρους ή ή μαρμελάδα φρούτων (χωρίς ζάχαρη!)
  • Ρυζογκοφρέτες απλές ή με γεύσεις, μόνες τους ή συνδυασμένες με αποξηραμένα φρούτα
  • Ξηροί καρποί και φρούτα (καρύδια ή αμύγδαλα με κρανμπερις ή σταφίδες)

 

Ιδέες για πρωινό

  • Ψωμί πολύσπορο με 1κουταλιά του γλυκού ταχίνι με μέλι ή σοκολάτα και φρέσκα φρούτα
  • Σπιτικά κέικ ή pancakes ή μπάρες με διάφορα είδη αλεύρων (κινόα, φαγόπυρο σιτάρι, βρώμη, κ.λπ.), χυμό πορτοκάλι και σπόρους, ξηρούς καρπούς και φρούτα ή και μπαχαρικά (ανάλογα με τη συνταγή)
  • Κουλουράκι Θεσσαλονίκης με ταχίνι ή ακόμη και με φρέσκα φρούτα
  • Νιφάδες βρώμης με σπόρους, ξηρούς καρπούς και ωμά ή ξηρά φρούτα (π.χ. ,κρανμπερις, σύκο λιναρόσπορο, σταφίδες, μήλο, αχλάδι, κουκουνάρι, ηλιόσπορο, chia) με χυμό πορτοκάλι ή φυτικό γάλα (ή με ζεστό νερό κάνοντας  το κρέμα)  και στο τέλος προσθέτουμε κανέλα.

 

Ιδέες για κύρια γεύματα (μεσημέρι ή βράδυ, απλά το βράδυ σε μικρότερες ποσότητες)

  • Φασόλια (π.χ. μαυρομάτικα) σαλάτα με κινόα ή ρύζι ή πέννες ή πατάτα και λαχανικά όπως  σέλερυ, πιπεριά, τοματίνια, ρόκα, χυμό πιπεριάς, σπόρους και ξηρούς καρπούς.
  • Ζυμαρικά με βάση όσπρια (πχ ρεβίθια ή φακές) με διάφορα λαχανικά π.χ. μπρόκολο, πιπεριές, τοματίνια, σέλερυ, σπόρους και ξηρούς καρπούς όπως π.χ. κρανμπερις, ηλιόσπορο και κουκουνάρι
  • Αραβική πίτα ή τορτίγια με λαχανικά (π.χ. τοματίνια, πράσινη σαλάτα, στικς καρότου, πιπεριάς,) και σάλτσα πέστο με βασιλικό και κουκουνάρι.
  • Αρακάς με αγκινάρες ή/και πατάτες ή/και καρότα μαζί με μια φέτα  πολύσπορο ψωμί
  • Φακόρυζο ή ρεβιθόρυζο με πολύχρωμη σαλάτα εποχής με αποξηραμένα φρούτα  και σπόρους (π.χ. ρόκα, καρύδι,  σπανάκι, ρόδι, χυμό πορτοκάλι ή λάχανο, chia, σύκο ή αχλάδι καρότο, ηλιόσπορο ή σταφίδες)
  • Πίτσα λαχανικών (σάλτσα ντομάτας, πιπεριά, κολοκυθάκια, μανιτάρια, καλαμπόκι  κ.λπ.)
  •  Burger λαχανικών ή με μανιτάρια, με πολύχρωμη σαλάτα εποχής, σπόρους και ξηρούς καρπούς.


Show Buttons
Hide Buttons