Η κατάθλιψη είναι μια ψυχική ασθένεια που αποτελεί μάστιγα στην εποχή μας και αφορά διαταραχές διάθεσης. Πέρα από τα προβλήματα στις διαπροσωπικές και κοινωνικές μας σχέσεις και τον τρόπο ζωής μας, μεγάλο ρόλο παίζει και η διατροφή μας. Τι σημαίνει με αυτό; Ότι οι πιθανές διατροφικές ελλείψεις, μπορούν να εντείνουν και να επιδεινώσουν την κατάσταση. Επομένως, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε για να φροντίσουμε τον εαυτό μας είναι να προσέχουμε ιδιαιτέρως τη διατροφή μας, να είναι υγιεινή και ποιοτική για να αποφευχθούν πιθανές ελλείψεις. Οι ελλείψεις ως γνωστόν, οδηγούν σε σειρά από προβλήματα υγείας. Αποδεδειγμένα στις διαταραχές διάθεσης αλλά και την κατάθλιψη, υπάρχει έλλειψη σε πληθώρα θρεπτικών ουσιών. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω ποιες διατροφικές ελλείψεις, μπορούν  να προκαλέσουν κατάθλιψη:

7 diatrofikes elleipseis pou prokaloun katathlipsi 300x200 7 διατροφικές ελλείψεις που προκαλούν κατάθλιψη

Έλλειψη βιταμίνης Β

Σύμφωνα με έρευνες, πιθανές ελλείψεις σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β , είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν κατάθλιψη. Για να  προλάβετε επομένως την κατάθλιψη, εντάξτε στη διατροφή σας αυγά ψάρι, γάλα, πουλερικά και κρέας.

Σελήνιο

Το σελήνιο και το ιώδιο είναι απαραίτητα συστατικά  για να λειτουργεί εύρυθμα και  σωστά ο θυροειδής αδένας μας. Οπότε καταναλώνοντας μπρόκολο, σπανάκι, λάχανο, ηλιόσπορους, σπόρους chia και καστανό ρύζι, δίνετε στον οργανισμό σας  την απαραίτητη ποσότητα σεληνίου που χρειάζεται καθημερινά.

Έλλειψη ιωδίου

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το ιώδιο είναι πολύ βασικό συστατικό για το θυεροειδή μας αδένα. Μια πιθανή έλλειψή του, αυτόματα οδηγεί στην αύξηση του κινδύνου κατάθλιψης.

Ωμέγα -3 λιπαρά οξέα

Τα λιπαρά οξέα (Ω-3 και Ω-6) είναι ιδιαίτερα γνωστά για τη συμβολή τους στην καλή μας διάθεση . Η ανισορροπία στις τιμές τους στον οργανισμό μας, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν κατάθλιψη, καθώς είναι απαραίτητα και ευεργετούν την γενικότερη ψυχική υγεία αλλά και την εγκεφαλική μας λειτουργία. Τα λιπαρά οξέα, επίσης, ανακουφίζουν τον οργανισμό μας από πόνους και από πιθανή φλεγμονή. Όσοι πάσχουν από κατάθλιψη, καλό είναι να συμπεριλαμβάνουν τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά στη διατροφή τους όπως  ο σολομός, ο τόνος, οι σαρδέλες, οι ξηροί καρποί και ο λιναρόσπορος.

Βιταμίνη D

Σύμφωνα με πολλές μελέτες, η έλλειψη βιταμίνης D, συνδέεται άμεσα με ψυχικές διαταραχές αλλά και την εμφάνιση κατάθλιψης.  Θεωρείται απαραίτητη για την καλή υγεία του εγκεφάλου μας αλλά και των οστών μας. Η θαυματουργή αυτή  βιταμίνη υπάρχει στην ηλιακή ακτινοβολία, οπότε εκτεθείτε άφοβα και συλλέξτε όση  περισσότερη μπορείτε και νικήστε την κατάθλιψη!

Φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ υπάρχει στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα εσπεριδοειδή και τα όσπρια. Η επάρκεια φυλλικού οξέους στον οργανισμό μας, αυξάνει την αποτελεσματικότητα  των αντικαταθλιπτικών, γι΄ αυτό και οι ψυχίατροι συνταγογραφούν  φυλλικό οξύ στους ασθενείς τους όταν πάσχουν από κατάθλιψη.

Αμινοξέα

Ο εγκέφαλός μας για να λειτουργήσει εύρυθμα, πρέπει να έχει ικανοποιητική ποσότητα αμινοξέων, καθώς τα χρειάζεται για να παράγει τους απαραίτητους νευροδιαβιβαστές για να πετύχει την καλύτερη δυνατή εγκεφαλική λειτουργία. Η έλλειψη των απαραίτητων αμινοξέων από τον οργανισμό μας, μπορεί να επιφέρει έλλειψη συγκέντρωσης, υποτονικότητα αλλά και κατάθλιψη. Μειώστε τις πιθανότητες κατάθλιψης λοιπόν, με την κατανάλωση φασολιών, ξηρών καρπών, σπόρων, κρέατος και αυγών.




Show Buttons
Hide Buttons