Τα σπαράγγια είναι λαχανικά  πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα και έχουν ελάχιστες θερμίδες. Κάτι που ίσως είναι λιγότερο γνωστό, είναι ότι  διατίθενται σε ποικιλία χρωμάτων πέρα από το πράσινο που γνωρίζουμε καθώς υπάρχει και ποικιλία λευκού χρώματος αλλά  και μοβ.

7 logoi gia na entaxetre ta sparaggia sti diatrofi sas 300x200 7 λόγοι για να εντάξετε τα σπαράγγια στη διατροφή σας

Παρακάτω, σας παραθέτουμε 7 βασικούς λόγους για να τα εντάξετε στη διατροφή σας:

  1. Είναι καλή πηγή αντιοξειδωτικώνΤα σπαράγγια αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένων των φλαβονοειδών, των πολυφαινολών αλλά και των βιταμινών C και Ε. Τα αντιοξειδωτικά δρουν ρυθμίζοντας τους κινδύνους χρόνιων ασθενειών και αποτρέπουν τη συσσώρευση επιβλαβών ελευθέρων ριζών στον οργανισμό μας.
  2. Έχουν την ικανότητα να βελτιώσουν την υγεία του πεπτικού συστήματοςΔεδομένου ότι είναι  καλή πηγή φυτικών ινών, τα σπαράγγια προάγουν την πεπτική υγεία του οργανισμού μας και να συμβάλουν δραστικά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης, διαβήτη αλλά και  καρδιακών παθήσεων.
  3. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, φτωχά σε θερμίδεςΤα σπαράγγια έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και παράλληλα λίγες θερμίδες. Ενδεικτικά, μισό φλιτζάνι μαγειρεμένα σπαράγγια (δηλαδή 90 γραμμάρια) περιέχει μόνο  20 θερμίδες. Τα σπαράγγια είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, η οποία είναι απαραίτητη θρεπτική ουσία για την υγεία των οστών  μας αλλά παράλληλα εμπλέκεται στην πήξη του αίματος και από την άλλη πλευρά, διαθέτουν μικρές ποσότητες ιχνοστοιχείων, όπως πχ η ριβοφλαβίνη, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος,. Επιπρόσθετα, τα σπαράγγια είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, ένα θρεπτικό συστατικό που είναι ζωτικής σημασίας για πολλές σημαντικές και βασικές διεργασίες του σώματός μας όπως είναι ο σχηματισμός του  DNA αλλά και η κυτταρική ανάπτυξη, αλλά και για την συμβολή του σε μια υγιή  εγκυμοσύνη.
  4. Εντάσσονται αρκετά εύκολα στη διατροφή σας. Τα σπαράγγια είναι ένα εύγευστο λαχανικό που είναι εύκολο να ενσωματωθεί στη διατροφή σας. Μπορείτε να τα απολαύστε με ελαιόλαδο και λεμόνι βράζοντάς τα απλά ή να τα προσθέστε σε ομελέτες ή και στις σαλάτες σας.
  5. Συμβάλλουν σε μια υγιή εγκυμοσύνη.Όπως προαναφέραμε, τα σπαράγγια είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9), ένα θρεπτικό συστατικό, πολύ βασικό για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ελαττωμάτων ή προβλημάτων  του νευρικού σωλήνα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της γυναίκας.
  6. Βοηθούν στο αδυνάτισμαΈχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό φυτικές ίνες και ελάχιστες θερμίδες, επομένως τα σπαράγγια αποτελούν  ιδανική τροφή για την προσπάθεια απώλειας βάρους.
  7. Δρουν μειώνοντας  την υψηλή αρτηριακή πίεση. Τα σπαράγγια, σύμφωνα με έρευνα στα ζώα, φάνηκε ότι κατά πάσα πιθανότητα περιέχουν μια δραστική ένωση που διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία του οργανισμού μας , μειώνοντας με αυτό τον τρόπο  την υψηλή αρτηριακή πίεση. Τέλος, περιέχουν κάλιο, ένα μέταλλο που επίσης βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

 




Show Buttons
Hide Buttons