Όλοι μας πρέπει να γνωρίζουμε πόσο σημαντική για την ευρύτερη υγεία μας, είναι η καλή υγεία του θυρεοειδούς. Τα τελευταία χρόνια δε, γίνεται περισσότερο γνωστό και κατανοητό ότι η διατροφή μας διαδραματίζει πολύ βασικό ρόλο στην καλή και ομαλή του λειτουργία. Καλά τα χάπια και τα διάφορα συμπληρώματα που τον ρυθμίζουν αλλά σαν τη διατροφή μας δεν υπάρχει τίποτα!

Οι διαταραχές που προκύπτουν από την μη σωστή του λειτουργία είναι: ο υποθυρεοειδισμός, κατά τον οποίο ο θυρεοειδής μας υπολειτουργεί και από την άλλη ο υπερθυρεοειδισμός, στον οποίο ο θυρεοειδής μας υπερλειτουργεί. Δυστυχώς, η πλειοψηφία του πληθυσμού πάσχει από υποθυρεοειδισμό, όπου ο αδένας σε αυτή την περίπτωση, δεν παράγει αρκετές θυρεοειδικές ορμόνες, με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται ο μεταβολισμός μας, δημιουργώντας μας συμπτώματα ατονίας και κόπωσης.

7 trofima pou voithoun stin ygeia tou thuroeidous 300x165 7 τρόφιμα που βοηθούν στην υγεία του θυρεοειδούς

Αν αναρωτιέστε τι σχέση έχει θυρεοειδής με τη διατροφή, φτάνει να σας πούμε ότι, η καλή λειτουργία του εξαρτάται άμεσα από κάποια ειδικά θρεπτικά συστατικά. Άρα, αν καταναλώνετε τα σωστά τρόφιμα (και φυσικά αποφεύγοντας κάποια άλλα), θα έχει στη διάθεσή του τα απαραίτητα καύσιμα για την παραγωγή ορμονών.

 

Δείτε παρακάτω με ποιες τροφές θα φροντίσετε την αρμονικότερη και πιο ισορροπημένη υγεία του θυρεοειδούς αδένα σας:

Μούρα

Τα αντιοξειδωτικά που εμπεριέχονται στα μούρα, είναι σημαντικά για πολλούς λόγους. Σύμφωνα με πρόσφατη  μελέτη, διαπιστώθηκε ότι άτομα με θυρεοειδική, νόσο είχαν υψηλότερα επίπεδα χημικών στον οργανισμό τους, τα οποία αποτελούν ισχυρή απειλή για την υγεία τους.  που απειλούσαν την υγεία τους. Κι εδώ έρχονται τα μούρα να δράσουν, καταστρέφοντας τα  χημικά αυτά. Επομένως, ψήφο εμπιστοσύνης στα μούρα από εμάς!

 

Στρείδια

Τα νόστιμα αυτά μαλάκια, είναι μία από τις καλύτερες πηγές ψευδαργύρου, ο οποίος συμβάλλει στην παραγωγή  της σημαντική θυρεοειδικής ορμόνης T3 από τον οργανισμό μας. Επίσης, τα στρείδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο, το οποίο εμπλέκεται κι αυτό στη δημιουργία  θυρεοειδικών ορμονών.

Brazil nuts

Τα “καρύδια Βραζιλίας” είναι εξαιρετική πηγή σεληνίου. Πρόσφατες μάλιστα μελέτες, αποδεικνύουν ότι οι δίαιτες που δεν περιλαμβάνουν ικανοποιητικό ποσοστό σεληνίου, έχουν άμεση σχέση με την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης θυρεοειδικής νόσου.

Ελληνικό Γιαούρτι

Το ελληνικό γιαούρτι είναι γνωστό ότι είναι ένα προβιοτικό superfood με το οποίο εξασφαλίζουμε την καλή υγεία του εντέρου μας. Ίσως εκπλαγείτε, αλλά το γιαούρτι είναι πολύ καλή πηγή ιωδίου. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα περισσότερα θέματα του θυρεοειδούς προκαλούνται κατά βάση από αυτοάνοσες ασθένειες, άρα η καλή λειτουργία του εντέρου μας,  είναι άμεσα συσχετισμένη με τη θεραπεία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Επομένως, εντάξτε στη διατροφή σας το πολύτιμο αυτό αγαθό!

Φύκια

Τα φύκια είναι τα  λαχανικά της θάλασσας. Είναι εξαιρετική πηγή μετάλλων, αλλά και ιωδίου το οποίο είναι απαραίτητο, όπως προαναφέραμε, για την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. Επειδή όμως είναι πλούσιο σε ιώδιο, είναι δυνατόν να μην κάνει καλό στα άτομα με υπερθυρεοειδισμό, άρα καλό είναι να συμβουλευτούν πριν την κατανάλωση τον προσωπικό τους γιατρό ή το διαιτολόγο τους.

Σπανάκι

Το σπανάκι είναι το λαχανικό με τα πιο χαμηλά  επίπεδα ενώσεων που είναι πιθανό να επηρεάσουν αρνητικά  τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Επιπρόσθετα, περιέχει θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την καλή του λειτουργία όπως τα αντιοξειδωτικά και ο σίδηρος.

Αυγά

Αποδεδειγμένα, τα αυγά είναι πλούσια σε  θρεπτικά συστατικά τα οποία ευεργετούν το θυρεοειδή μας όπως είναι  ο σίδηρος, το σελήνιο, η βιταμίνη D, ο ψευδάργυρος και το  ιώδιο.

 




Show Buttons
Hide Buttons