Ναι, είναι ιδανικό να ακολουθούμε πιστά μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Τι γίνεται όμως όταν ο δείκτης της ζυγαριάς δεν πέφτει; Τι συμβαίνει; Ίσως απλά καταναλώνετε κάποιες τροφές χωρίς μέτρο! Τι δεν μπορούμε να φάμε όσο τόνο ή αβοκάντο θέλουμε; Αφού κάνει καλό! Βέβαια και κάνουν, όμως στη σωστή ημερήσια ποσότητα. Δε σημαίνει ότι στην υγιεινή διατροφή, καταναλώνουμε ανεξέλεγκτα τις υγιεινές τροφές. Παν μέτρον άριστον έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, ακολουθείστε το πιστά!

8 ygieines trofes poy prepei na katanalonontai me metro 300x169 8 υγιεινές τροφές που πρέπει να τρώμε με μέτρο

Ας δούμε λοιπόν 8 τροφές που πρέπει να καταναλώνουμε με μέτρο:

Σόγια: Η σόγια έχει  μεγάλη περιεκτικότητά σε πρωτεΐνες(φυτικής προέλευσης) και αποτελεί μια καλή εναλλακτική λύση για όσους αποφεύγουν από τη διατροφή τους  το κρέας. Είναι καλό όμως, να αποφεύγεται η ανεξέλεγκτη κατανάλωσή της, καθώς επιδεινώνει τυχόν ήδη υπάρχουσες ορμονικές διαταραχές (καθώς λειτουργεί όπως τα οιστρογόνα).

Παντζάρι: Μειώνει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης κι έτσι προστατεύει από τον κίνδυνο εμφράγματος λόγω υπέρτασης. Αδιαμφισβήτητα τα οφέλη για την καρδιά μας, όμως οι οξαλικές ενώσεις που περιέχει, δημιουργούν προβλήματα στα νεφρά( πχ πέτρες), τα οποία επιβαρύνουν την καλή λειτουργία τους.

Αβοκάντο: Χαρακτηρίζεται από την υψηλή περιεκτικότητα σε  «καλά» (μονοακόρεστα) λιπαρά, τα οποία βελτιώνουν την υγεία του δέρματος και των μαλλιών, αλλά και των νυχιών μας. Επίσης, καταπολεμούν δραστικά ,τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στον οργανισμό μας. Όμως, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ως προς την κατανάλωσή του, καθώς περιέχει πολλές θερμίδες(περίπου 250 θερμίδες ανά φρούτο)!

Γλυκοπατάτα: Σε σχέση με την κλασσική πατάτα, είναι πολύ καλύτερη επιλογή. Έχει λιγότερες θερμίδες και είναι εξαιρετική πηγή  φυτικών ινών, ασβεστίου και  βιταμινών Α και C. Προσοχή όμως, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι έχει λιγότερες θερμίδες από τη λευκή πατάτα αλλά όχι λίγες θερμίδες ώστε να  καταναλώνεται ανεξέλεγκτα!

 Τόνος:  Ο τόνος είναι από τα ψάρια που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας, καθώς είναι πλούσιος σε Ω-3 λιπαρά οξέα και  πρωτεΐνες. Έχει όμως αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, ο οποίος είναι πολύ τοξικός για τον ανθρώπινο οργανισμό , όταν συναντάται σε μεγάλες ποσότητες (και ιδιαίτερα για τις εγκύους).

Καρότα: Τα καροτενοειδή ευεργετούν πολλαπλά τον οργανισμό μας. Προλαμβάνουν την άνοια και διάφορες μορφές καρκίνου. Ως λαχανικό όμως, το καρότο, περιέχει μεγάλη ποσότητα σακχαρόζης, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και επιπλέον, προκαλεί φθορές στα δόντια.

 Μαύρη σοκολάτα: Λόγω της περιεκτικότητάς της σε αντιοξειδωτικές και φυτοχημικές  ουσίες, είναι από τα λίγα  επιδόρπια που μας δίνουν ως εναλλακτική στις λιγούρες μας οι  διαιτολόγοι. Σύμφωνα με μελέτες, η μαύρη σοκολάτα  μας προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ, , βελτιώνει την όραση  μας και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας. Αν και υγιεινή επιλογή γλυκού, να  θυμάστε ότι σε μεγάλες ποσότητες μας εφοδιάζει με πολλές θερμίδες και ζάχαρη!

Ξηροί καρποί: Πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών όπως το κάλιο, το σελήνιο, το μαγνήσιο και η βιταμίνη Ε,  αλλά και των καλών λιπαρών, αποτελούν ιδανικό σνακ για τη δίαιτά μας. Όμως, έχουν πολλές θερμίδες, οπότε μεγάλη προσοχή στις ποσότητες!

 

 

 



Show Buttons
Hide Buttons