Οι περισσότεροι από εμάς, στην προσπάθειά μας να μειώσουμε τα λιπαρά από τη διατροφή μας, αλλά και να χάσουμε βάρος,  επιλέγουμε να αγοράζουμε άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα, είτε αυτό αφορά τυρί, είτε γιαούρτι, είτε γάλα.

apaxo i plires gala poio na epilexete kai giati 300x200 Άπαχο ή πλήρες γάλα; Ποιο να επιλέξετε και γιατί

Σύμφωνα μάλιστα με επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Circulation,  εξετάζεται ο ρόλος των γαλακτοκομικών προϊόντων στην εμφάνιση και ανάπτυξη του  διαβήτη, δίνοντας βάση στην περιεκτικότητά τους σε λιπαρά και κατά πόσο παίζει αυτό ρόλο στις πιθανότητες εκδήλωσης της μεταβολικής αυτής ασθένειας.

Τα νέα ευρήματα λοιπόν, δείχνουν ότι τα γαλακτοκομικά που περιέχουν πλήρη λιπαρά έχουν άμεση σχέση με την αυξημένη προστασία του οργανισμού μας από το διαβήτη, συγκριτικά  με τα γαλακτοκομικά που είναι  χαμηλά σε λιπαρά.

Αμερικανοί ερευνητές, σε διάστημα 15 ετών, ανέλυσαν αιματολογικά δείγματα 3.333 ενηλίκων και διαπίστωσαν ότι όσοι είχαν στο αίμα τους τρία υποπροϊόντα των γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά, είχαν  46% μικρότερο κίνδυνο  κατά μέσο όρο να εκδηλώσουν διαβήτη.

Αν μάλιστα προσαρμόσουμε τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με το βάρος, το οποίο είναι βασικός παράγοντας εκδήλωσης της ασθένειας, η σχέση μεταξύ της εμφάνισης του διαβήτη και των γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά ήταν σταθερή.

Ο βασικός συντάκτης της μελέτης, μάλιστα, ο Δρ Dariush Mozaffarian, αναφέρει ότι «Δεν υπάρχουν διαχρονικά τεκμήρια που να αποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά παρουσιάζουν καλύτερη έκβαση στην υγεία τους από αυτούς που καταναλώνουν άπαχα γαλακτοκομικά». Επομένως, ο ακριβής μηχανισμός επίδρασης των γαλακτοκομικών προϊόντων  στο διαβήτη παραμένει ασαφής. Βέβαια, είναι πολύ πιθανό, τα υποπροϊόντα τους να  συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης και ινσουλίνης στον οργανισμό σας στα φυσιολογικά επίπεδα.

Μια επιπρόσθετη  θεωρία, τέλος,  είναι ότι όσοι καταναλώνουν γαλακτοκομικά ( αλλά και άλλα προϊόντα) που περιέχουν αρκετή ποσότητα λιπαρών, αποδεδειγμένα καταναλώνουν σε γενικές γραμμές  λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της  ημέρας, αφού τα πολλά  λιπαρά προωθούν το αίσθημα του κορεσμού σε μεγαλύτερο βαθμό από τα προϊόντα που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και  πρόσθετη ζάχαρη.

 



Show Buttons
Hide Buttons