Ο χαλβάς που παρασκευάζεται από ταχίνι, αποτελεί  παραδοσιακό ελληνικό τρόφιμο, με τη χρήση φυσικών και  αγνών υλικών. Στο μυαλό μας έχει καταχωρηθεί ως μια υγιεινή επιλογή γλυκού κι όχι άδικα. Κυκλοφορεί σε διάφορες γεύσεις στο εμπόριο: με ξηρούς καρπούς, με μέλι,  με βανίλια,  με κακάο, κ.α, τα οποία συστατικά επηρεάζουν τη σύστασή του.

diatrofi gia ygeia kai evexia epilexte afova xalva apo taxini 300x224 Διατροφή για υγεία και ευεξία: επιλέξτε άφοβα χαλβά από ταχίνι

Όποια όμως κι αν είναι η γεύση του, ο χαλβάς, έχει 50-60% περιεκτικότητα σε ταχίνι (πολτοποιημένο σουσάμι πιο απλά).Εάν περιέχει οτιδήποτε άλλο, απλά προστίθεται (πχ το σιρόπι γλυκόζης ή φρουκτόζης ή το μέλι, κακάο ή ξηρούς καρπούς. Επομένως, με μια σοβαρή ματιά στα συστατικά του, είναι ολοφάνερο ότι πρόκειται για ένα γλυκό με πληθώρα  βιταμινών και μετάλλων( οι οποίες προέρχονται από τις πρώτες ύλες του).

Ειδικότερα, έμφαση πρέπει να δοθεί στο βασικό του υλικό: στο ταχίνι. Σύμφωνα με έρευνες  της τελευταίας δεκαετίας, το ταχίνι παρέχει ιδιαίτερα ευεργετικά οφέλη στην υγεία μας, καθώς περιέχει  πολυακόρεστα λιπαρά οξέα,  φυτικές ίνες και πρωτεϊνες. Όσο περνούν τα χρόνια και μελετάται περισσότερο, οι ευεργετικές του ιδιότητες αυξάνονται σε μεγάλο βαθμό, οπότε αυτό σίγουρα έχει να μας πει πολλά, οπότε έχετε το κατά νου στις δύσκολες στιγμές που θέλετε κάτι γλυκό!

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον επίσης, έχουν   τα συστατικά του: το μαγνήσιο, τα αντιοξειδωτικά συστατικά του,  ο ψευδάργυρος, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β,  ο χαλκός, το ασβέστιο, το σελήνιο και οι φυτοστερόλες . Όπως αντιλαμβανόμαστε, τα θρεπτικά αυτά συστατικά μόνο καλό μπορούν να κάνουν στην υγεία μας. Σύμφωνα μάλιστα με κλινικές μελέτες, το σουσάμι (και το έλαιο του), είναι πολύ καλός σύμμαχος μας ενάντια σε ορισμένες παθολογικές καταστάσεις, καθώς έχει αντιμικροβιακή δράση, βελτιώνει το λιπιδαιμικό προφίλ, αλλά και την ανοσοποιητική  λειτουργία του οργανισμού μας,  ενισχύει το καρδιαγγειακό μας σύστημα, συμβάλλει στην αντιμετώπιση των  συμπτωμάτων οστεοαρθρίτιδας και  προστατεύει την επιδερμίδα μας.

Η προσθήκη συστατικών που προαναφέραμε (όπως : μέλι,  γλυκόζη, φρουκτόζη), του χαρίζουν τη γλυκιά γεύση, όμως πέρα από τα θρεπτικά συστατικά του το ταχίνι πλέον, συμβάλλει δραστικά στην ημερήσια πρόσληψη θερμίδων, καθώς περιέχει πολλές, άρα δώστε μεγάλη προσοχή στην ποσότητα! Η υπέρμετρη κατανάλωση του  αυξάνει το βάρος του σώματός μας. Ιδανική ποσότητα είναι  τα 30-50 γρ χαλβά από ταχίνι ημερησίως, για να ικανοποιείται η ανάγκη μας για γλυκό και να απολαμβάνουμε παράλληλα  τα πολλαπλά ευεργετικά του οφέλη, χωρίς ο δείκτης της ζυγαριάς μας να αυξηθεί!



Show Buttons
Hide Buttons