Πολλές φορές χρησιμοποιούμε τη φράση «χωρίς διάβασμα δεν γίνεται τίποτα», όμως καλό είναι να γνωρίζουμε ότι οι παράγοντες που καθορίζουν την επίδοση των μαθητών, τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς όσο και κατά την περίοδο των εξετάσεων, είναι πάρα πολλοί.

i sosti diatrofi gia na diaprepsete stis exetaseis 300x169 Η σωστή διατροφή για να διαπρέψετε στις εξετάσεις

Η διατροφή είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι στην καλή απόδοση των μαθητών. Ακόμα όμως  και αν υπάρχει μια καλή διατροφική κατάσταση, κάποιες  πτυχές της δίαιτας μπορούν να συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην επίτευξη της επιτυχίας στις εξετάσεις. Αυτές συνήθως σχετίζονται με τη σωστή πρόσληψη συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών αλλά και με τις γευματικές συνήθειες.

Πιο συγκεκριμένα, η καθημερινή κατανάλωση πρωινού αλλά και η σωστή  κατανομή των υπόλοιπων γευμάτων  μέσα στη μέρα μας, επιδρούν  σημαντικά στην πνευματική απόδοση.

Το πρωινό γεύμα συνδέεται άμεσα με τη πνευματική απόδοση και τη γνωσιακή λειτουργία, καθώς παρέχει στον εγκέφαλο την απαραίτητη γλυκόζη. Είναι αποδεδειγμένο ότι οι μαθητές που καταναλώνουν πρωινό έχουν βελτιωμένη ικανότητα μάθησης, συγκέντρωσης αλλά και επίλυσης προβλημάτων και φυσικά  καλύτερη μνήμη. Ακόμη, η συστηματική λήψη πρωινού βελτιώνει τη διάθεση και παράλληλα  ελαττώνει  το άγχος, το οποίο είναι ιδιαίτερα αυξημένο κατά την περίοδο των εξετάσεων.

Τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας δεν έχουν συνδεθεί μεμονωμένα με τη γενικότερη πνευματική απόδοση. Όμως, μια ισορροπημένη διατροφή, η οποία χαρακτηρίζεται από σωστή  κατανομή των υπόλοιπων γευμάτων (δύο κύρια γεύματα και τρία ενδιάμεσα σνακ),  μπορεί στο σύνολό της  να συμβάλλει στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού μας  σε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που εμπλέκονται στην γνωσιακή λειτουργία και επιπρόσθετα, παρέχει την απαραίτητη γλυκόζη που χρειάζεται ο εγκέφαλος ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Γι’ αυτό και η περίοδος των εξετάσεων δεν είναι ιδανική  για υιοθέτηση  κάποιας δίαιτας αδυνατίσματος ή ακόμη χειρότερα  για την εφαρμογή «ανορθόδοξων» ειδών δίαιτας ( δίαιτες express για παράδειγμα).

Επίσης υπάρχουν συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, όπως είναι  το φυλλικό οξύ, η βιταμίνη Β12, το ιώδιο, ο σίδηρος, και τα ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία παίζουν πολύ βασικό ρόλο στην πνευματική απόδοση των μαθητών. Έχει αποδειχθεί  ότι τα παιδιά της σχολικής ηλικίας με χαμηλά επίπεδα σιδήρου ή ιωδίου, έχουν χαμηλότερες επιδόσεις σε τεστ γνωσιακής απόδοσης! Όσον αφορά τις βιταμίνες Β (και συγκεκριμένα το φυλλικό οξύ και η βιταμίνη Β12), φαίνεται πως επηρεάζουν την απόδοση των μαθητών μέσω της επίδρασής τους στη μνήμη και την καλή λειτουργία της.  Τέλος, τα Ω-3 λιπαρά οξέα διαδραματίζουν  σημαντικό ρόλο  όσον αφορά την καλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και σχετίζονται άμεσα με την ανάπτυξη της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων αλλά  και της ικανότητας της προσοχής.

Τέλος, πολύ βασικές για την περίοδο των εξετάσεων είναι και άλλες καθημερινές συνήθειες του μαθητή. Πιο συγκεκριμένα, ο ποιοτικός ύπνος αλλά και η επαρκής ξεκούραση βοηθούν πολύ στην απόδοσή του. Κλείνοντας όμως, μην αμελούμε και την ευεργετική επίδραση της άθλησης (είτε μέσω κάποιου χόμπυ  είτε μέσω μιας τακτικής δραστηριότητας ατομικής ή ομαδικής είτε μέσω παιχνιδιού ή βόλτας), η οποία μεγιστοποιεί την απόδοση των μαθητών και συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση του άγχους.



Show Buttons
Hide Buttons