Tα μανιτάρια, ενώ αποτελούν  εξαιρετική και θρεπτική επιλογή τροφής, παρόλα αυτά είναι παρεξηγημένα και αρκετά υποτιμημένα. Υπάρχουν πολλά είδη μανιταριών και μάλιστα ωφελούν πολλαπλά την υγεία μας. Ναι, υπάρχουν και τα δηλητηριώδη, γι’ αυτό θέλει ιδιαίτερη προσοχή, όμως τα βρώσιμα μανιτάρια αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεϊνης για τον οργανισμό μας και οι ευεργεσίες που μας προσφέρουν είναι πολλές. Ας δούμε μερικές:

mantitaria kai 5 simantika ofeli gia tin ugeia mas 300x225 Μανιτάρια και 5 σημαντικά οφέλη για την υγεία μας

 

Έχουν αντιγηραντική δράση

Σύμφωνα με ερευνητές από το  Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια οι οποίοι εξέτασαν 13 ποικιλίες μανιταριών, περιέχουν αντιγηραντικές ιδιότητες, χάρη σε δυο πολύ σημαντικές αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν, της γλουταθειόνης και της  εργοθειονίνης. Μεγαλύτερη συγκέντρωση των δυο αυτών ενώσεων είχαν τα μανιτάρια  porcini ( ή αλλιώς βασιλομανίταρα). ΣΗημαντικό παράδειγμα αποτελούν οι Ιταλοί και οι Γάλλοι, οι οποίοι έχουν τα μικρότερα ποσοστά νευροεκφυλιστικών παθήσεων, καθώς καταναλώνουν υψηλά ποσοστά εργοθειονίνης από τη διατροφή τους.

 

Ωφελούν τα οστά

Ο χαλκός είναι απαραίτητο ιχνοστοιχείο  για την υγεία των οστών μας και το 1/3 της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης χαλκού, καλύπτεται από μερίδα μαγειρεμένων μανιταριών! Επίσης, τα μανιτάρια είναι εξαιρετική φυτική πηγή (και μάλιστα μη εμπλουτισμένης) βιταμίνης D, η οποία σχετίζεται άμεσα με τη σωστή απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό μας.

Ιδανική επιλογή  για χορτοφάγους

Οι vegan και οι  χορτοφάγοι, χρειάζονται περισσότερη βιταμίνη D, για να καλυφθούν οι ημερήσιες ανάγκες τους. Επίσης, οι χορτοφάγοι έχουν έλλειμμα σε φώσφορο,  σελήνιο, χαλκό, σίδηρο και κάλιο.  Η κατανάλωση μανιταριών, προσφέρει πληρότητα σε αυτά τα μέταλλα ( και μαζί με τη βιταμίνη D), αλλά και τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, παρέχει σε έναν χορτοφαγικό οργανισμό τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, αναστέλλοντας πιθανές ελλείψεις.

Είναι αντιφλεγμονώδη

Τα μανιτάρια, όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών όπως το σελήνιο και η  εργοθειονίνη, πράγμα που καταστέλλει τυχόν φλεγμονές στον οργανισμό μας. Αποτελούν εξαιρετική τροφή και για όσους πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα όπως ο λύκος, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και η πολλαπλή σκλήρυνση, αλλά και για όσους έχουν τραυματιστεί.

Δεν έχουν θερμίδες

Τα μανιτάρια, αποτελούν ιδανική επιλογή  τροφής για όσους έχουν βάλει στόχο να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος ή ακόμη και να χάσουν κάποια κιλά. Μια μόλις μερίδα λευκών και ωμών μανιταριών, δεν έχει ούτε λιπαρά, ούτε αλάτι και το καλύτερο; Έχει μόνο 20 θερμίδες! Είναι εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεϊνης και μας προκαλεί το αίσθημα του κορεσμού, στον ίδιο βαθμό με το κρέας.

Μάθατε λοιπόν τα οφέλη των μανιταριών. Τι λέτε; Δεν αξίζουν μια θέση στο πιάτο σας;