Ένα αρκετά σημαντικό ζήτημα μελετούν οι ερευνητές όσον αφορά τα τρόφιμα αλλά και τις συνήθειες των ανθρώπων σε συγκεκριμένες περιοχές, τα οποία τους κάνουν να ζουν περισσότερο από τους υπόλοιπους. Κι αυτό γιατί; Επειδή όλοι θέλουμε να ζήσουμε περισσότερο και επιθυμούμε  να μάθουμε τι είναι αυτό τελικά που μπορεί να βοηθήσει!
Ποιες είναι όμως οι περιοχές αυτές; Σύμφωνα με τους ερευνητές είναι η Οκινάβα στην Ιαπωνία, η περιοχή Loma Linda στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, η χερσόνησος Nicoya στην Κόστα Ρίκα, τα highlands στην Σαρδηνία και η ελληνική Ικαρία, τις οποίες μάλιστα αποκαλούν ως “μπλε ζώνες μακροζωίας”.

5 kathimerines sunitheies gia na zisete perissotera xronia 300x200 Πέντε καθημερινές συνήθειες για να ζήσετε περισσότερα χρόνια

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών, οι άνθρωποι σε αυτά τα μέρη δεν παίρνουν ούτε συμπληρώματα διατροφής ούτε βιταμινών, δεν μετρούν τις θερμίδες των τροφίμων και φυσικά δε ζυγίζουν τα γεύματά τους. Και τότε πως ζουν περισσότερο θα αναρωτιέστε. Διαβάστε λοιπόν 5 από τις σημαντικότερες διατροφικές  συνήθειές τους:

Καταναλώνουν  κρέας μέχρι και δυο φορές την εβδομάδα.

Οι άνθρωποι που ζουν στις λεγόμενες μπλε ζώνες, καταναλώνουν κρέας με σύνεση και μέτρο, είτε συνοδεύοντας άλλα πιάτα είτε μέσω μιας μικρής ποσότητας για να δώσουν γεύση. Επομένως, για να παραδειγματιστείτε από τη ζωή τους, καταναλώστε κρέας το πολύ δυο φορές την εβδομάδα και αυτό να είναι ουσιαστικά όσο είναι η χούφτα σας. Ιδανικά, προτιμήστε τα κρέατα ελευθέρας βοσκής, τα οποία είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα.

Επιλέγουν  το 95% της διατροφής τους  να προέρχεται από φυτικές πηγές.    
Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια αλλά και τα λαχανικά παίζουν κυρίαρχο ρόλο στη διατροφή των ανθρώπων αυτών. Χαρακτηριστικό τους γνώρισμα είναι ότι καταναλώνουν ποικιλία λαχανικών σε οποιαδήποτε εποχή κι αν βρίσκονται και μάλιστα κάποια τα αποθηκεύουν. Άλλωστε τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι από τις βασικότερες πηγές μακροζωίας. Στη δική μας Ικαρία, υπάρχουν 75! Τουλάχιστον ποικιλίες λαχανικών! Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, τα άτομα που κατανάλωναν έστω μισό φλιτζάνι χόρτα βραστά σε καθημερινή βάση , μείωναν τις πιθανότητες θανάτου τους στα επόμενα τουλάχιστον 4-5 χρόνια.

Τρώνε  μέχρι 3 αυγά την εβδομάδα.
Αγαπημένη συνήθεια των ανθρώπων των μπλε ζωνών είναι να καταναλώνουν μόνο ένα αυγό την κάθε φορά. Πιο συγκεκριμένα στην Οκινάβα, οι άνθρωποι βάζουν ένα μόνο αυγό στη σούπα τους, ενώ στη χερσόνησο Nicoya το βάζουν μέσα στην τορτίγια τους. Επομένως, αν τρώτε για πρωινό αυγά, προτιμήστε καλύτερα κουάκερ ολικής άλεσης ή άλλα φυτικά τρόφιμα ή ακόμη και φρούτα.

 

Γάλα: πίνουν μεγαλύτερη ποικιλία, αλλά σε μικρότερη συνολική ποσότητα
Οι άνθρωποι των μπλε περιοχών λαμβάνουν το απαραίτητο ασβέστιο από τα φυτά. Για παράδειγμα, ένα φλιτζάνι μαγειρεμένο λάχανο, σας δίνει τόσο ασβέστιο όσο και ένα ποτήρι γάλα. Όχι δε λέμε να κόψετε το αγελαδινό γάλα (το οποίο έχει μάλιστα υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και λιπαρά), αλλά να δοκιμάστε να πίνετε άλλου τύπου γάλατα αλλά και να καταναλώνετε περισσότερες μερίδες λαχανικών.  Να σημειωθεί τέλος, ότι στη Σαρδηνία και την Ικαρία, το πρόβειο και κατσικίσιο γάλα ( και γιαούρτι) αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας.

 Τρώνε το πολύ  μέχρι και 80 γραμμάρια ψαριών σε  καθημερινή βάση
Σύμφωνα με έρευνα, στην οποία συμμετέχουν  96.000 Αμερικανοί από το 2002, οι άνθρωποι που ακολουθούν μια διατροφή η οποία βασίζεται σε πηγές φυτικές με ταυτόχρονη κατανάλωση μικρής μερίδας ψαριών καθημερινά, έχει αποδειχθεί ότι ζουν περισσότερο. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι των μπλε περιοχών, καταναλώνουν σε μεγάλο ποσοστό σαρδέλες, μπακαλιάρο και αντζούγιες , τα οποία δεν εκτίθενται σε υψηλά επίπεδα υδράργυρου ή άλλων χημικών ουσιών και είναι και πολύ πλούσια σε Ω-3 λιπαρά.




Show Buttons
Hide Buttons