Θέλετε να έχετε όμορφη και ανεβασμένη διάθεση, να είστε ήρεμοι δίχως άγχος και στρες και να μπορείτε να κοιμάστε κατευθείαν, χωρίς πολλές σκέψεις; Το ξέρατε ότι οι τροφές που καταναλώνουμε, είτε ενισχύουν την καλή σας διάθεση είτε την εξαφανίζουν; Οι τροφές που καταναλώνουμε είναι το φάρμακό μας, άλλωστε αυτό είναι γνωστό. Κι εννοούμε τις ποιοτικές και θρεπτικές επιλογές. Καταναλώνοντας λοιπόν τροφές που περιέχουν συγκεκριμένες βιταμίνες και μέταλλα, μειώνουμε δραστικά το άγχος μας και βελτιώνουμε εκ των έσω τη διάθεσή μας.

poia trofima mas ftiaxnoun ti diathesi 300x200 Ποια τρόφιμα μας φτιάχνουν τη διάθεση;

Η σεροτονίνη, είναι από τους βασικότερους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου μας και συνδέεται άμεσα με την καλή μας διάθεση. Οι δυο ουσίες που είναι υπεύθυνες για τη βελτίωση της διάθεσής μας είναι  η επινεφρίνη και η ντοπαμίνη, των οποίων την παραγωγή ενισχύεται από την τυροσίνη. Σε ποια φαγητά όμως υπάρχει η τυροσίνη; Στο κρέας, το τυρί, το αυγό και τα ψάρια.

Καταναλώνοντας άπαχο ψαχνό κρέας, όπως είναι για παράδειγμα το κοτόπουλο και η γαλοπούλα, προσλαμβάνετε βιταμίνες του συμπλέγματος  Β, πρωτεΐνες και σίδηρο, συστατικά δηλαδή που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος.

Επίσης, οι υδατάνθρακες ολικής αλέσεως, όπως είναι το ψωμί, το ρύζι και  τα δημητριακά, είναι απαραίτητα θεωρούνται ως κύρια  ‘καύσιμα’ του εγκεφάλου μας. Κατά την πέψη τους από τον οργανισμό μας παράγεται σεροτονίνη, με αποτέλεσμα να χαλαρώνουμε και να αισθανόμαστε ευδιάθετοι. Για ένα πιο χαρούμενο πρωινό μάλιστα,  πρόσθεσε λιναρόσπορο και καρύδια στο πρόγευμα σας γιατί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά.

Η χρήση του  κρόκου Κοζάνης στο μαγείρεμα,  πέρα από νοστιμιά στο φαγητό, λειτουργεί και ως αγχολυτικό στοιχείο στα φαγητά μας . Λόγω βέβαια της έντονης γεύσης του, δεν χρειάζεται μεγάλη ποσότητα, 2-3 ίνες είναι αρκετές.

Για να έχετε όνειρα… γλυκά, καταναλώστε τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη. Ποιες είναι αυτές;  Η μπανάνα, οι ξηροί καρποί και τα γαλακτοκομικά προϊόντα και ο ύπνος θα σας κλείνει το μάτι!

Ακόμη, τα πράσινα λαχανικά είναι απαραίτητα για τη διατροφή μας, καθώς βοηθούν  στην σωστή λειτουργία των νεύρων αφού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, C,E και Κ.

Μην αμελείτε να καταναλώνετε ως σνακ τροπικά φρούτα όπως η μπανάνα, το μάνγκο, τα μούρα και η παπάγια, καθώς αυξάνουν την παραγωγή ενδορφινών στον οργανισμό μας, κάνοντας τη διάθεσή μας πιο ευχάριστη και διώχνοντας μακριά το άγχος.

Επίσης, στα φαγητά ή στα ροφήματα που καταναλώνετε, μη ξεχνάτε να προσθέτετε τζίντζερ ή πιπερόριζα, καθώς θεωρείται ισχυρό συστατικό βελτίωσης της διάθεσής μας.

Τέλος, καλό είναι να μην ξεχνάτε να τρώτε  λιπαρά ψάρια, γιατί η μεγάλη περιεκτικότητά τους σε Ω-λιπαρά, προστατεύουν τον οργανισμό μας από την κατάθλιψη, χαρίζοντάς μας ευεξία. Καταναλώστε λοιπόν πέστροφα ,σαρδέλες, τόνο, σκουμπρί και σολομό και βελτιώστε τη διάθεσή σας!

Συμβουλή  Διατροφολόγου: Επιπρόσθετοι τρόποι βελτίωσης της διάθεσής σας, είναι το γέλιο αλλά και η γυμναστική, καθώς συγκαταλέγονται στα βασικότερα αντικαταθλιπτικά και αυξάνουν την παραγωγή των ενδορφινών στο σώμα μας.



Show Buttons
Hide Buttons