Αν ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, τότε τα προβλήματα  δυσπεψίας είναι δύσκολο να σας ακολουθούν. Η δυσπεψία είναι δείγμα ότι υπάρχει έλλειψη σε κάποιο συστατικό, το οποίο με τη σειρά του προκαλεί το πρόβλημα. Είναι πολύ βασικό να γνωρίζουμε ποιες τροφές να καταναλώνουμε και ποιες όχι, έτσι ώστε να αποφεύγουμε όσο μπορούμε  δυσάρεστα φουσκώματα, ναυτίες αλλά και τη δυσπεψία.

poies trofes na apofeygete otan pasxete apo dyspepsia 1 300x200 Ποιες τροφές να αποφεύγετε όταν έχετε δυσπεψία

Παρακάτω, σας έχουμε τροφές που καλό είναι να τους πείτε ένα μεγάλο όχι για να ηρεμήσετε από τυχόν ανεπιθύμητα συμπτώματα:

Επεξεργασμένες τροφές

Οι επεξεργασμένες τροφές είναι πλούσιες σε συντηρητικά και πρόσθετα και είναι φτωχές σε φυτικές ίνες, κάτι που οδηγεί σίγουρα σε εντερικά προβλήματα, καθώς οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου μας.

Τηγανητά φαγητά

Τα τηγανητά φαγητά, αφού καταναλωθούν, περνούν πολύ γρήγορα  από το γαστρεντερικό σωλήνα (όπως ακριβώς και οι λιπαρές τροφές ), με αποτέλεσμα ή να μη χωνεύονται  και να μας προκαλούν δυσπεψία ή να παραμένουν πολλές ώρες εκεί προκαλώντας μας πρήξιμο και φούσκωμα.

Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν ένα ένζυμο, τη λακτόζη, κάτι που καθιστά την πέψη  τους πιο δύσκολη. Αν δε, υπάρχει και δυσανεξία στη λακτόζη από κάποιον άνθρωπο, τότε η κατάσταση δυσχεραίνει και προκαλούνται αέρια μαζί με φούσκωμα και φτάνει μέχρι διάρροιες, καθώς ο οργανισμός του δε μπορεί να τη μεταβολίσει.  Και εδώ όμως υπάρχει λύση, η οποία ακούει στο όνομα γιαούρτι ή τυρί χωρίς λακτόζη, τα οποία είναι ασφαλή και εύπεπτα.

Όξινα φαγητά

Κάποιες τροφές που είναι όξινες, όπως τα εσπεριδοειδή ( για παράδειγμα  το λεμόνι), αλλά και ο πολτός ντομάτας, μπορούν εύκολα να προκαλέσουν επιπλοκές στο πεπτικό μας σύστημα, όπως ακριβώς και τα ποτά που περιέχουν ανθρακικό. Επομένως, καλό είναι να τα αποφεύγετε.

Λιπαρά φαγητά

Τα λιπαρά τρόφιμα που καταναλώνουμε, μας προκαλούν συσπάσεις στο γαστρεντερικό σωλήνα  με αποτέλεσμα ή να έχουμε διάρροια ή να νιώθουμε τη δυσφορία της δυσπεψίας. Επομένως, καλό είναι να μην καταναλώνετε τυριά, κόκκινα κρέατα αλλά και βούτυρο για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και για να μην προκαλέσετε μεγάλη ή πιο έντονη πίεση στο στομάχι σας, ενδείκνυται να τρώτε μικρές μερίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας

Τεχνητά γλυκαντικά

Τα τεχνητά γλυκαντικά  τα τελευταία χρόνια, έχουν κάνει ιδιαίτερα αισθητή την εμφάνισή του στη ζωή και τη διατροφή μας. Αυτό που είναι ιδιαίτερα «επιβλαβές» είναι  η σορβιτόλη, η οποία σχετίζεται με προβλήματα στο πεπτικό μας σύστημα επειδή δε χωνεύεται εύκολα. Βρίσκεται σε φυσική μορφή σε κάποια φρούτα και τεχνητά, σε φαγητά διαίτης και τσίχλες και μπορεί α προκαλέσει φούσκωμα, δυσπεψία ή και αέρια.

Φαγητά που έχουν αλλοιωθεί

Τα φαγητά για να μην αλλοιώνονται, καλό είναι να φροντίζουμε να τα αποθηκεύουμε σε καθαρά σημείο, έτσι ώστε να μην μεταδίδονται μικρόβια και φυσικά να προσέχουμε  πολύ την ημερομηνία λήξης. Ενδεικτικά, κάποια συμπτώματα που μαρτυρούν τροφική δηλητηρίαση  είναι ο  μυϊκός πόνος,  η κούραση και οι κράμπες στο στομάχι, οπότε αν παρατηρήσετε κάποια από αυτά, είναι πολύ πιθανό να έχετε καταναλώσει κάτι αλλοιωμένο.

Πικάντικα φαγητά

Τα πικάντικα φαγητά είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα για όσους  έχουν συμπτώματα  διάρροιας, εμετού και ναυτίας για το πεπτικό σύστημα. Άρα, αν έχετε δυσπεψία καλό είναι να αποφεύγετε μπαχαρικά και καρυκεύματα στα φαγητά σας.

Αλκοόλ

Η κατανάλωση αλκοόλ χειροτερεύει την κατάσταση της δυσπεψίας. Το αλκοόλ περιέχει κενές θερμίδες και μηδενική  διατροφική  αξία. Πέραν των άλλων προβλημάτων που δημιουργεί, εντείνει  ο πρόβλημα της δυσπεψίας. Άρα, καλό είναι να αποφεύγετε το αλκοόλ σε τέτοιες καταστάσεις, έστω για λίγο χρονικό διάστημα.

Γλυκά ή αλμυρά

Το σώμα μας δεν μπορεί να χωνέψει εύκολα πολύ γλυκές ή πολύ αλμυρές τροφές. Για παράδειγμα, η αγαπημένη μας σοκολάτα, μπορεί να δημιουργήσει είτε  γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, είτε  καούρα. Καλό είναι επομένως να  διατηρήσετε ισορροπία στις γεύσεις σας.

Καφεΐνη

Η καφεΐνη βοηθά τις τροφές που καταναλώνονται να κινούνται πολύ γρήγορα στον πεπτικό μας σωλήνα, κάτι που εύκολα μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία. Αν ήδη πάσχετε όμως, θα κάνει την κατάσταση χειρότερη. Αποφύγετε επομένως, σοκολάτες, τσάι και αναψυκτικά!

 




Show Buttons
Hide Buttons