Η διατροφή των παιδιών από μικρή ηλικία ακόμα ,φαίνεται να είναι ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα πολλούς γονείς καθώς αποτελεί βάση για την μετέπειτα διαμόρφωση διατροφικών συνηθειών των παιδιών αλλά και την ομαλή ανάπτυξή τους και μελλοντική τους υγεία. Συχνά παρατηρείται μία αποδοκιμασία των παιδιών σε σχέση με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Ας δούμε λοιπόν έξυπνους τρόπους που μπορούμε να εντάξουμε αυτές τις ομάδες τροφίμων στο καθημερινό διαιτολόγιο των παιδιών χωρίς άγχος και πίεση.

pos na eisagoyme nees trofes sta paidia 300x202 Πως να εισάγουμε νέες τροφές στα παιδιά

  • Αρχικά, είμαστε εμείς οι ίδιοι που πρέπει να δίνουνε το σωστό παράδειγμα και να αποτελέσουμε πρότυπα για το παιδί. Η ευχάριστη κατανάλωση εκ μέρους μας φρούτων και λαχανικών βοηθάει στην εξοικείωση του παιδιού και το κάνει πιο πρόθυμο να δοκιμάσει.
  • Η ενεργή συμμετοχή του παιδιού στην προετοιμασία των γευμάτων μπορεί να αποδειχτεί πολύ αποτελεσματική. Η ενθάρρυνση επιλογής και αγοράς νέων, υγιεινών προϊόντων αλλά και η προετοιμασία και το μαγείρεμα μαζί με τα παιδιά μπορεί να αποτελέσει ένα καλό κίνητρο για τη δοκιμή νέων γεύσεων.
  • Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η εμφάνιση του πιάτου. Είναι καλή ιδέα να δημιουργούμε ελκυστικά πιάτα με πολύ χρώμα και σχέδια που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον του παιδιού.
  • Συνδυασμός «δύσκολων» τροφίμων σε μικρές ποσότητες μαζί με αγαπημένα τρόφιμα των παιδιών μπορεί να φανεί ιδιαίτερα βοηθητικό.
  • Αποφεύγουμε να δίνουμε εναλλακτικές επιλογές στο παιδί σε σχέση με το κυρίως γεύμα. Εάν πεινάσει θα καταναλώσει το φαγητό που υπάρχει για όλη την οικογένεια.
  • Εάν χρησιμοποιήσουμε την επιβράβευση ως μέσο , θα πρέπει να γίνει με τον σωστό τρόπο διαφορετικά το φαινόμενο αυτό μπορεί να μειώσει τελικά την αξία του φαγητού. Η επιβράβευση πρέπει να είναι λεκτική και όχι υλική ,να είναι μικρή και να αφορά περισσότερο την ποιότητα της αλλαγής (πχ η επίτευξη του στόχου να καταναλώσει το νέο τρόφιμο ) και όχι την ποσότητα(πόσο θα καταναλώσει).
  • Εάν παρά τα παραπάνω το παιδί εξακολουθεί να αρνείται να δοκιμάσει το φαγητό του, δε θυμώνουμε, δεν ασκούμε πίεση και φυσικά κανένα είδος τιμωρίας. Πρέπει να είμαστε οπλισμένοι με υπομονή καθώς ενδέχεται να χρειαστούν πάνω από 8-10 προσπάθειες ώστε το παιδί να δοκιμάσει ένα νέο τρόφιμο και πάνω από 12-15 προσπάθειες για να αυξηθεί η αποδοχή του νέου τροφίμου και να το προτιμήσει.



Show Buttons
Hide Buttons