Ένα ταξίδι ή μια εκδρομή πάντα είναι ευπρόσδεκτα στη ζωή μας, καθώς ξεφεύγουμε από την ρουτίνα της καθημερινότητας. Τι γίνεται όμως με τη διατροφή μας ή με τη δίαιτα που ακολουθούμε για να χάσουμε βάρος; Την τηρούμε; Η αλήθεια είναι πως μαζί με εμάς πάει «βόλτα» και η διατροφή μας, καθώς ξεμυαλιζόμαστε και ξεφεύγουμε!  Δεν έχει σημασία με τι θα πάμε, σημασία έχει ότι χρειάζεται ένας κατάλληλος διατροφικός προγραμματισμός πριν το ταξίδι για να μην ενδώσουμε σε πειρασμούς με πολλές θερμίδες και λιπαρά!

sosti diatrofi gia to taxidi 300x200 Σωστή διατροφή στο ταξίδι

Ένα καλό πρώτο βήμα είναι να ξυπνήσουμε νωρίτερα και να ετοιμάσουμε ένα θρεπτικό και υγιεινό  πρωινό που θα μας χαρίσει την απαραίτητη ενέργεια αλλά και τη διάθεση να ξεκινήσουμε τη μέρα μας.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα καλό πρωινό ; Ενδεικτικά:

  • ένα ποτήρι φρέσκο χυμό και ένα τοστ με μαύρο ψωμί, γαλοπούλα και κίτρινο τυρί
  • ένα γιαούρτι με μέλι, δημητριακά, μούσλι, και ένα φρούτο (ψιλοκομμένο)
  • ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά και ένα φρούτο
  • ένα ποτήρι γάλα με ψωμί ολικής άλεσης, αλειμμένο με μαργαρίνη και μέλι ή μαρμελάδα και ένα φρούτο

 

Ένας καλός, πλήρης και ολοκληρωμένος συνδυασμός τροφών πρέπει να περιλαμβάνει  λίγο υδατάνθρακα, λίγη πρωτεΐνη και λίγα λιπαρά.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καλό είναι να πάρουμε μαζί  έτοιμα μικρά σνακ και υγιεινά  ( κριτσίνια ολικής άλεσης, μπαρ δημητριακών, παστέλι, τοστ, κουλούρι Θεσσαλονίκης, κράκερ σικάλεως, ανάλατους ξηρούς καρπούς ή ένα μπολάκι πλυμένα φρούτα).

Όταν φτάσετε  στον προορισμό σας, μπορείτε να  καταναλώσετε  ένα σπιτικό γεύμα που θα έχετε προμηθευτεί ή ένα πλήρες γεύμα σε ένα εστιατόριο το οποίο καλό είναι να συνοδεύεται  από μια πλούσια σαλάτα. Αν πάλι το ταξίδι είναι μακρινό, καλό είναι να κάνετε στάση για το μεσημεριανό αλλά να φάτε μια μικρή ποσότητα φαγητού που θα κόψει την πείνα σας και θα σας κρατήσει χορτάστους μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας. Αν πάλι δεν το έχετε τόσο με τον προγραμματισμό, μπορείτε να σταματήσετε σε ένα φούρνο για ξεκούραση και να πάρετε κάποιο  τοστ ή σάντουιτς με μαύρο ψωμί, ή ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης ή μια σπανακόπιτα καθώς να πιείτε και ένα φυσικό  χυμό. Επιπρόσθετα, σε περίπτερα μπορείτε επίσης  να βρείτε κριτσίνια ή μπισκότα με αλεύρι ολικής άλεσης ή κρακερς τα οποία δεν θα επιβαρύνουν την υγεία και την τσέπη σας, απλά προσέξτε να μην περιέχουν πολλές θερμίδες και λιπαρά , αλλά να είναι καλή πηγή φυτικών ινών για να σας κρατήσουν χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Ας δούμε λοιπόν 5 πράγματα που πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού ή μια εκδρομής :

  • Μην αφήσετε το στομάχι σας κενό για περισσότερες από 3 – 4 ώρες, καθώς είναι πολύ πιθανό  να πάθετε υπογλυκαιμία, της οποίας τα βασικά συμπτώματα είναι η κόπωση, οι ζαλάδες αλλά και η υπνηλία.
  • Σε περίπτωση που γευματίσετε σε κάποιο εστιατόριο, επιλέξτε προσεκτικά το γεύμα σας, καταναλώνοντας καλοψημένα φαγητά και αποφεύγοντας τρόφιμα που προκαλούν  τροφικές δηλητηριάσεις ( όπως πχ τα θαλασσινά ) ή τρόφιμα που προκαλούν στομαχικές ενοχλήσεις (πχ τηγανητά).
  • Μεγάλη προσοχή στους πολλούς καφέδες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, καθώς συνδυαστικά με τις ανεβασμένες θερμοκρασίες και την έλλειψη νερού, οδηγούν σε αφυδάτωση και ζαλάδες.
  • Οι ποσότητα του γεύματος που θα καταναλώσετε, φροντίστε να είναι μικρή, για να προλάβετε ζαλάδες αλλά και στομαχικές διαταραχές που προκαλούν τα μεγάλα γεύματα λόγω της υπεργλυκαιμίας. Μπορείτε για παράδειγμα, να μοιραστείτε την μεγάλη μερίδα του εστιατορίου με κάποιον από την παρέας σας, εξοικονομώντας και θερμίδες αλλά και χρήματα.
  • Τέλος, αποφύγετε την κατανάλωση γλυκών  ως επιδόρπιο στα μεγάλα ταξίδια, διότι προκαλούν  υπεργλυκαιμία, η οποία με τη σειρά της προκαλεί υπνηλία, κάτι  που αν οδηγείτε είναι καταστροφικό.

 

Καλά ταξίδια λοιπόν!




Show Buttons
Hide Buttons