Οι χουρμάδες είναι οι καρποί της χουρμαδιάς, ενός δέντρου που αναπτύσσεται στα υποτροπικά και τροπικά κλίματα (κυρίως της  Βόρειας Αφρικής και της Νοτιοδυτικής Ασίας). Οι καρποί αυτοί είναι ιδιαίτερα γνωστοί από την αρχαιότητα, καθώς καταναλώνονταν ιδιαίτερα στις περιοχές της Μεσοποταμίας.

Οι χουρμάδες έχουν  70% περίπου περιεκτικότητα σε  φυσικά σάκχαρα (κυρίως φρουκτόζη και γλυκόζη και μάλιστα σε ίση αναλογία), κάτι που τους καθιστά  άριστη πηγή παροχής ενέργειας για τον οργανισμό μας. Το υπόλοιπο 20% αποτελείται από διάφορα μικροθρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο και μαγνήσιο, αλλά και από πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

ta simantika ofeli twn xoyrmadwn stin ugeia mas 300x201 Τα σημαντικά οφέλη των χουρμάδων στην υγεία μας

Πιο συγκεκριμένα,  100γρ χουρμάδων, καλύπτουν περίπου το  15% των ημερήσιων αναγκών μας στα μέταλλα που προαναφέραμε και μας χαρίζουν 280 θερμίδες! Όπως καταλαβαίνετε, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σάκχαρα ( άρα και σε  θερμίδες), πρέπει απαραίτητα να  καταναλώνονται με μέτρο. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι αρκούν μόνο 2 χουρμάδες ημερησίως για να επωφεληθείτε  των ευεργεσιών τους στον οργανισμό σας. Κι ένα μικρό μυστικό: για να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη τους, φάτε τους συνδυαστικά με άλλα φρούτα (αχλάδια, μπανάνες και μήλα).

Δείτε πιο κάτω πιο αναλυτικά τα οφέλη από την κατανάλωση χουρμάδων σε καθημερινή βάση:

– Είναι εξαιρετική πηγή  διαλυτών  ινών, επομένως δρουν προστατεύοντας τον οργανισμό μας από τη δυσκοιλιότητα αλλά και ενισχύουν τη διαδικασία της πέψης των τροφών που καταναλώνουμε.

– Εμποδίζουν  τη συσσώρευση μελανίνης στο σώμα μας, ρυθμίζοντας τη λιπαρότητα του δέρματος μας αλλά και  μειώνοντας τα σημάδια γήρανσης του. Γι’ αυτό η συχνή  κατανάλωσή τους, αποδεδειγμένα  κάνει την επιδερμίδα μας να δείχνει πιο καθαρή, πιο νεανική  και πιο φρέσκια.

– Είναι εξαιρετική πηγή  αντιοξειδωτικών και προστατεύουν τα κύτταρά μας από πιθανές βλάβες που προκαλούνται από την ύπαρξη ελεύθερων ριζών. Επίσης, τα αντιοξειδωτικά, ευεργετούν και την καλή λειτουργία του εγκεφάλου μας.

– Εξαιτίας  της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυσικά σάκχαρα (γλυκόζη, η φρουκτόζη και η σακχαρόζη), σας χαρίζουν την απαιτούμενη ενέργεια.

– Είναι εξαιρετική πηγή  σε βιταμίνης Α, η οποία ευεργετεί την όραση μας.

– Είναι πλούσιοι σε ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, και κάλιο, στοιχεία δηλαδή που προλαμβάνουν  την οστεοπόρωση.

– Περιέχουν διάφορα  θρεπτικά συστατικά και μέταλλα, αλλά και  βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ριβοφλαβίνη, νιασίνη και βιταμίνη Κ.

– Έχουν ελάχιστα λιπαρά και καθόλου χοληστερόλη, κατί που τους καθιστά κατάλληλους για όσους κάνουν δίαιτα.

– Έχουν μικρή περιεκτικότητα  νατρίου, επομένως είναι καλή επιλογή σνακ για όσους έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση.

 




Show Buttons
Hide Buttons