Τα καρότα, λόγω των πολλαπλών βιταμινών και στοιχείων που περιέχουν και ωφελούν την υγεία μας, συγκαταλέγονται στα θρεπτικότερα λαχανικά.

Είναι εξαιρετική πηγή νιασίνης, βιταμίνης Α, αλλά και βιταμινών Β1, Β2. Πολλαπλές οι ωφέλειες, πολλαπλοί και οι τρόποι κατανάλωσής τους. Μπορείτε να τα φάτε ωμά , είτε σκέτα, είτε προσθέτοντάς τα στις σαλάτες σας, είτε σε τουρσί αλλά και μαγειρεμένα, μέσα στον αρακά, τη φασολάδα σας, ακόμη και στις σούπες σας!

5 simantika ofeli tou karotou stin ygeia mas 300x201 Το καρότο και 5 σημαντικά οφέλη για την υγεία μας

 

Ας δούμε λοιπόν παρακάτω τα  πέντε σημαντικότερα  οφέλη του:

 

Επούλωση πληγών: Εκτός από βιταμίνη Α και βιταμίνες του συμπλέγματος Β , τα καρότα είναι εξαιρετική πηγή της βιταμίνης C, η οποία αποτελεί σημαντικό αντιοξειδωτικό για τον οργανισμό μας και ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Λόγω της αντιοξειδωτικής της δράσης, η βιταμίνη C, προλαμβάνει τις κυτταρικές βλάβες και  είναι ιδιαίτερα σημαντική για την επούλωση των τραυμάτων, καθώς ενισχύει την παραγωγή της κυριότερης πρωτεϊνης για τους ιστούς και το δέρμα μας: του θαυματουργού κολλαγόνου.

 

Ωφελεί τα μάτια: Είναι ίσως η γνωστότερη ωφέλειά του. Να σημειωθεί ότι τα καρότα δεν διορθώνουν την κακή όραση, αλλά  παρέχουν βασικά  θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των ματιών μας. Στις αναπτυσσόμενες χώρες, πολλοί άνθρωποι, λόγω ανεπαρκούς πρόσληψης βιταμίνης Α, έχουν εμφανίσει πολλά προβλήματα όρασης.

 

Προλαμβάνει πολλές ασθένειες: Σε σύγκριση με τα ωμά καρότα, τα μαγειρεμένα έχουν μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση, όπως ακριβώς συμβαίνει και  με το σπανάκι. Αυτό προστατεύει το σώμα μας από τις αρνητικές επιδράσεις των ελεύθερων ριζών και  επιβραδύνει τη γήρανση των κυττάρων. Η έκθεση του οργανισμού μας σε ελεύθερες ρίζες, αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης παθήσεων όπως το  Αλτσχάιμερ , ο καρκίνος και καρδιαγγειακές παθήσεις.

 Δεν έχει θερμίδες: Είστε σε φάση απώλειας βάρους; Τέλεια, τα καρότα, θα αποτελέσουν ισχυρό σύμμαχό σας, καθώς είναι πλούσια σε νερό και φτωχά σε θερμίδες( ένα μέτριο καρότο έχει μόνο 25 θερμίδες!).

 Υγεία της καρδιάς: Σύμφωνα με τη Δρ. Martha Gulati (διευθύντρια του τμήματος καρδιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα): «τα καρότα, βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης,  μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη και κάποιες έρευνες έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αποτρέψουν  την εμφάνιση  εγκεφαλικού επεισοδίου». Περιέχουν σε μεγάλο ποσοστό τις γνωστές διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν δραστικά κακή χοληστερόλη στο αίμα μας με αποτέλεσμα τη μείωση εμφάνισης κινδύνου καρδιακών επιπλοκών και θρομβώσεων.



Show Buttons
Hide Buttons