Για τον περισσότερο κόσμο, η κατανάλωση καφέ αποτελεί καθημερινή απόλαυση αλλά και συνήθεια. Η πλούσια γεύση αλλά και η συντροφιά που μας κρατάει. μας τονώνει και μας δίνει το κουράγιο και τη δύναμη να συνεχίσουμε. Η αυξημένη κατανάλωση καφέ, σε πολύ μεγάλο βαθμό επηρέασε και την επιστημονική κοινότητα, πραγματοποιώντας διάφορες έρευνες και μελέτες. Αποδεδειγμένα πλέον, η αγαπημένη αυτή συνήθεια είναι ένας από τους συμμάχους μας για καλή υγεία, δρώντας προστατευτικά για τον οργανισμό μας , αλλά και ευεργετώντας τον πολλαπλά.

vreite ena summaxo ugeias sto flitzani sas 300x225 Βρείτε ένα σύμμαχο υγείας στο φλιτζάνι σας

Η… πρωτοπορία του ελληνικού καφέ

Σύμφωνα με μελέτη που διεξάχθηκε τα τελευταία χρόνια σε ελληνικό πληθυσμό της Ικαρίας, αποδείχθηκε ότι όσοι έπιναν σε καθημερινή βάση καφέ και μάλιστα, πάνω από  450 ml/ημέρα   είχαν πιο εύρυθμη ενδοθηλιακή λειτουργία. Επιπρόσθετα, η κατανάλωση ελληνικού καφές σε σύγκριση με τον καφέ φίλτρου, έδειξε ότι ο ελληνικός καφές βελτιώνει την καρδιαγγειακή λειτουργία. Τι είναι αυτό όμως που κάνει τον ελληνικό καφέ τόσο ξεχωριστό;  Ουσιαστικά, η σύσταση του, καθώς  είναι εξαιρετική πηγή πολυφαινόλων (  όπως είναι  το χλωρογενικό οξύ) , οι οποίες προασπίζουν την καλή  λειτουργία του καρδιαγγειακού μας συστήματος και έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση!

Σακχαρώδης Διαβήτης τύπου 2

Πέραν  της προστασίας από τα  καρδιαγγειακά νοσήματα, η μέτρια κατανάλωση καφέ, έχει φανεί ότι συνδέεται  και με μείωση του κινδύνου  εμφάνισης και  ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2. Σύμφωνα πρόσφατη  ανασκόπηση μελετών ( κατά την οποία  εξετάστηκαν  30 προοπτικές μελέτες)  με συνολικά 1.185.210 συμμετέχοντες, φανερώθηκε  ότι για κάθε ένα φλιτζάνι που καταναλώνουμε ημερησίως, ο κίνδυνος εμφάνισης διαβήτη μειώνεται  σε ποσοστό 6%. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι τα άτομα με μέτρια κατανάλωση καφέ καθημερινά( 2 με 3 φλιτζάνια δηλαδή), αγγίζουν το 15%  στη μείωση των πιθανοτήτων. Βλέπουμε επομένως, ότι σε ένα και μόνο φλιτζάνι καφέ, κρύβεται ένας πολύτιμος σύμμαχος υγείας και ευεξίας! Επομένως απολαύστε ακόμη περισσότερο τη συντροφιά του (χωρίς ζάχαρη κατά προτίμηση)!

Καρδιαγγειακά νοσήματα

Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό  επιδημιολογικών μελετών, η μέτρια κατανάλωση καφέ έχει συνδεθεί επίσης και με τον περιορισμό  της θνησιμότητας λόγω καρδιαγγειακών νοσημάτων, πράγμα που πιθανότατα οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά. Μεγάλο ενδιαφέρον  έχει ότι η κατανάλωση καφέ, προστατεύει από την πρόκληση εγκεφαλικών επεισοδίων (ιδίως στις γυναίκες), αλλά και η προστασία έναντι της στεφανιαίας νόσου.

 

Μακροζωία

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι, ότι  η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με τη μακροζωϊα,. Σύμφωνα με μελέτη που διεξάχθηκε πάλι στην Ικαρία, που συγκαταλέγεται στις λεγόμενες “μπλε ζώνες”  του πλανήτη, δηλαδή τις περιοχές που φημίζονται για τη μακροβιότητά τους, αποδείχθηκε ότι και η κατανάλωση καφέ, που είναι καθημερινή τους συνήθεια, συμβάλλει δραστικά στη μακροζωϊα των κατοίκων της.




Show Buttons
Hide Buttons